gulsahdogan.reismee.nl

Laatste avond in Ürgüp...

Vandaag even in Asmali Konak gekeken. Na 2 miljoen entree te moeten betalen mag ik vrij rondlopen. Nou ja vrij, de meeste kamers zijn op slot, stom. Van de slaapkamer van de godmother van de serie, Sümbül ana, hebben ze een verkoopwinkeltje gemaakt. Ach, mooi om eens van binnen te zien zo'n villa maar ook oplichterij en onzinnig. Ik besluit me niet aan te sluiten bij de groep toeristen voor de lunch. Nee, ik ga weer veel liever naar restaurant Dimrit aan de overkant.

Gisteravond heb ik tot bijna 23uur in dat restaurant gewerkt. Nee, niet in de afwas, gewoon op mijn script... Na betalen van de rekening vroeg ik aan de gastheer of het verstandig was de wandeling van 20 minuten terug te maken. Hij bood aan me met de auto van de zaak af te zetten, een service van het restaurant als mensen te veel hebben gezopen of te bejaard zijn of zoals ik alleen EN vrouw zijn. Erg aardig, gekletst in de auto en niets hoeven betalen want service van de zaak. En me laten verzekeren dat het prima is daar de volgende dag te werken...(En nee Alle, ik werd weer niet verliefd ;-)

Ben wel verliefd op de setting en het uitzicht. Ik zit hier vanaf 12 uur en het is al 22:50. Na een half uurtje ongeveer kwamen sommigen vragen wat ik zo druk aan het doen was. Nu heb ik echt een plekje om te werken en te genieten! Intussen heb ik namelijk een eigen balkon gekregen met het prachtigste uitzicht ooit en metelektriciteitin de buurt. En komt er om de half uur iemand vragen of 'Gülsah hanim' iets nodig heeft. En als ik heel lang niets bestel krijg ik een warm kopje thee van het huis. En een telefoonoplader te leen want de accu is leeg. Kon ik dit moment maar langer vasthouden.

Net met Peter Brugman gekletst over hun komst op de 9e. Vreemd hoor, straks filmen we daar waar mijn vader als kind schapen hoedde. Is toch vreemd als je erover nadenkt. En ik denk veel na over die dingen terwijl ik over mijn balkon die enorme filmdecor om me heen aanschouw.

Nu is mijn glas Raki leeg, mijn sigara böregi op en heb ik een houten kont van het zitten. MAAR IK WIL NIET WEG! Balen dat morgen alweer de laatste dag hier is. Om half 6 's avonds word ik opgehaald bij het hotel en naar ALAYLI gereden.

Het zal er druk zijn vanwege de begraafplaatsceremonies. Van overal komen mensen naar de kleine dorpjes om het graf te maken van een voor hen dierbaar persoon. Samen koken, samen huilen, samen slapen in kleine ruimtes. Ik zal de vrijheid, luxe en privacy moeten inruilen voor puurheid, liefde, nieuwe verhalen vol verdriet en humor en nieuwe bekende gezichten. Al wil ik hier niet weg, ik wil ook daar zijn. Ik neem nog 1 glas raki om het af te leren...

Reacties

Reacties

Patty

Wat kan jij heerlijk schrijven zeg, ben gewoon daar in plaats van boring NL. Super!! x

Mel

Beloof je me een keer mee te nemen naar Dimrit? Dan gaan we genieten van het uitzicht, de hapjes en elkaars gezelschap (dàt is nou eens een Michelin-ster-ervaring!).

Sarah (Lugthart)

Wat klinken je verhalen goed en wat zijn je foto's veelzeggend! Volgens mij moet dit wel een van de meest persoonlijke projecten zijn waar je aan hebt gewerkt.. en dat samen met je familie in een team! Mooie ervaring.
Wat is Turkije trouwens mooi.... nooit geweten.
Heel veel succes met de laatste voorbereidingen en het draaien. Lastig karwei straks, om keuzes te maken voor je docu.. wat wel, wat niet. :)
Succes! X Sarah

adelheid

Haaaaaaaaaaaaaaa.....Mooie Vrouw !!

Wow wat een goed gevoel geef je ons !!

heel veel liefde op je weg verder door dit bijzondere landschap van aarde en gevoelens...kus adelheid

Caroline

Lieve Gül,

Ik hoop dat alles goed gaat met draaien. Wil alleen even zeggen dat ook ik enorm van je verhalen geniet. Dat deze prachtige ervaring je maar alles mag brengen dat je er van verwacht had en meer.

Dikke zoen,
Caroline

Zelis

Lieve Gül,
in een poging even iets anders te doen, open ik vandaag je verhalen...totaal onverwacht bevind ik me in velden en dorpen die ik in mijn eigen herinneringen heb opgeslagen maar al zeer lang niet meer heb kunnen bezoeken. Je schrijft meeslepend, (r)echt uit het hart, ontroerend. Het is een plezier om je verhalen te lezen en je reis te volgen.
Blijf geinspireerd door de kleine en grote dingen, heel veel geluk op deze bijzondere ervaring.

Optum, Zelis

Joukje

Ik zou werken vanavond, maar zwijmel weg in je verhalen. Wat betoverd, dat witte paard, geweldig dat je dit allemaal mag meemaken. Kan niet anders dat dat Liefdeswinter een heel persoonlijk succes zal worden. Er zit nu al zoveel emotie, liefde en geschiedenis in!
Ik wens je nog hele mooie dagen en we spreken & zien elkaar snel!

Liefs,
Joukje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!